BLOG

5 POWODÓW PRZEZ KTÓRE NIE MOŻESZ SCHUDNĄĆ!

Nie ma uniwersalnej i skutecznej diety dla wszystkich osób. Każdy z nas jest inny, ma inne potrzeby, dlatego też dieta będzie się różnić.
Jeśli na Twoją koleżankę działa dana dieta to nie znaczy, że zadziała ona również na Ciebie.

Oto 5 powodów dlaczego nie możesz schudnąć:

  1. Jesz za dużo

Oznacza to, że porcje są dla Ciebie zbyt duże. Dajmy na to prowadzisz siedzący tryb życia, zjadasz 5 sporych, chociaż zdrowych posiłków, ale po zliczeniu kalorii okazuje się, że jesz po prostu za dużo i Twój organizm nie jest w stanie tego przerobić. Niska aktywność fizyczna oraz nadwyżka kaloryczna oznacza tylko jedno-odkładanie tkanki tłuszczowej.

Wielu osobom wydaje się, że je przecież tylko 5 małych posiłków i to w regularnych odstępach czasu, niby wszystko powinno być w porządku-powinnaś chudnąć, ale co z tego jeśli… między posiłkami co chwilę coś podjadasz, a to kawałek kabanoska, a to winogronko, później wafelka, a na koniec dnia lampka wina lub piwko. Dlatego warto prowadzić dzienniczek żywieniowy w którym możesz zapisywać wszystko co spożywać w ciągu dnia.

2. Jesz za mało

Dieta zazwyczaj kojarzy się z głodówką i właśnie tak proces odchudzania spostrzega wiele osób. Im mniej zjem tym lepiej…ale czy na pewno? Czy na pewno dieta 1200 kalorii i 5 treningów przyniesie Ci upragnione efekty? W pierwszych tygodniach owszem można zauważyć spadek wagi, ale niestety jest to zazwyczaj masa tylko mięśniowa, po czym samopoczucie staje się coraz słabsze, brak energii, a motywacja do treningu spada, przez co wracamy do starych nawyków i pojawia się  tak zwany efekt jojo.

Przy dobrze ułożonej/dobranej diecie nie powinno się odczuwać głodu lub spadku energii.

Na ten temat w najbliższym czasie pojawi się oddzielny post, ponieważ jest to bardzo duży problem wśród obecnych fit czasów.

3. Spożywasz zbyt dużo żywności przetworzonej, a w tym słodkich napojów

Żywność przetworzona, fast foody, słodycze, słodkie napoje działają na ludzi jak narkotyk. Jeśli Twoja dieta bazuje na kebabie, pizzy i cukierkach to już możesz przestać marzyć o pięknej sylwetce. Jest to żywność napakowana chemią, sterydami i cukrem, która uzależnia i nie służy zdrowiu, a o pozbywaniu się zbędnych kilogramów nawet nie ma mowy. Może jesz zdrowo, pilnujesz kalorii, ale codziennie pijesz kawę i herbatę z cukrem? Dwie kawy dziennie to średnio dwie łyżeczki cukru, trzy herbatki to kolejne trzy łyżeczki, co daje nam w sumie jakieś 5 łyżeczek cukru dziennie, a to prawie tyle co w tabliczce czekolady.

4. Mało trenujesz lub trenujesz w nieodpowiedni sposób

Jeśli chcesz schudnąć to nie wystarczy, że pójdziesz raz w tygodniu na zumbę lub przejedziesz się do pracy rowerem. Dziesięć godzin cardio na orbitreku też nie pomoże w pozbyciu się tłuszczu, ponieważ po tylu godzinach spędzonych na orbitreku Twój organizm przestaje reagować na tego rodzaju aktywność. Tłuszcz trzeba ,,atakować” różnego rodzaju treningiem najlepiej tu się sprawdzają interwały, trening funkcjonalny i podnoszenie ciężarów.

5. Zaburzenia hormonalne

Zaburzenia hormonalne z którymi najczęściej się spotykamy to problemy z tarczycą, nadczynność, niedoczynność czy Hashimoto. Tu nie wystarczy prawidłowy wynik TSH, warto sprawdzić również FT3 i 4 oraz przeciwciała. Nieprawidłowa praca insuliny czy kortyzolu, równie mocno przyczyniają się do procesu tycia. Trzeba pamiętać, że zaburzenia hormonalne to nie koniec świata z pomocą dobrego endokrynologa i dietetyka możemy zdziałać cuda.

To jest tylko kilka błędów popełnianych przez osoby próbujące schudnąć. Ogromną rolę w procesie odchudzania odgrywa również sen, regeneracja, odpowiednie nawodnienie. Dlatego warto korzystać z usług specjalistów, którzy pomogą Ci w doborze diety, treningu i suplementacji.

Tutaj możesz poczytać o 10 PRZYKAZAŃ ZDROWEGO ODCHUDZANIA.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *