BLOG

KOKOSOWO-CZEKOLADOWY PUDDING CHIA

Kokosowo-czekoladowy pudding chia to mój ostatni hit! Czy deser może być drugim śniadaniem? Czy może zgadzać się z makroskładnikami na diecie? Czy może być odżywczy, zdrowy i pyszny? Oczywiście, że tak!

Jeśli już kiedyś próbowałaś puddingu chia i Ci nie posmakowało, to się nie martw. W moim przypadku było dosłownie tak samo, po kilku pierwszych próbach ten deser nie przypadł mi do gustu. Tajemnica przygotowania pysznego puddingu tkwi w dodatkach takich jak owoce, orzechy czy mleko.

Kokosowo-czekoladowy pudding chia jest prosty i szybki w przygotowaniu. Z pewnością posmakuje również dzieciom!

SKŁADNIKI:

-20 g nasion chia
-200 g banan
-80 ml mleko kokosowe
-25 g odżywka białkowa*
-łyżka kakao
-garść malin (ok 50g)
-kilka pitaja (ok 50g)

*(odżywkę białkową dodałam w celu dostarczenia odpowiedniej ilości białka w posiłku, jeśli nie chcesz jej stosować, dodaj 2 łyżki  kakao i łyżkę ksylitolu/erytrolu)

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

  1. Nasiosna chia zalewamy mlekiem kokosowym i odstawiamy do lodówki na kilka godzin, co jakiś czas należy wszystko dokładnie wymieszać. Po jakimś czasie nasiona powinny zgęstnieć.
  2. Zmiksowanego banana z odżywką białkową i kakao przełóż do słoiczka.
  3. Pokrój pitaja i delikatnie ułóż owoc blisko ścianki słoika.
  4. Następnie powoli przelej masę z nasionami chia.
  5. Deser możesz ozdobić malinami i cienkimi plastrami pitaja.

WARTOŚĆ ODŻYWCZA POSIŁKU:

kcal Białko Tłuszcz Węglowodany
537 27 26 47

 

Tu znajdziecie inny przepis na przyrządzenie deseru z nasionami chia: OWOCOWY PUDDING CHIA oraz ciacho KOKOSOWE ,,PTASIE MLECZKO” Z NASIONAMI CHIA

 

Smacznego życzy Natfit!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *