BLOG

POSTANOWIENIA NOWOROCZNE

Mamy luty… Pamiętacie jeszcze o swoich postanowieniach noworocznych?

Dlaczego większość postanowień noworocznych okazuje się być porażką?

 

Czego nie powinniśmy robić, wymyślając postanowienia noworoczne?

  • Dieta!

Spędziłaś godziny na poszukiwaniu idealnej diety? Najlepiej diety cud tak, żeby schudnąć dziesięć kilogramów w tydzień! Dlaczego nie zaczniesz na początku od drobnych zmian? Spróbuj stawiać małe kroki np. jeśli pijesz mało wody zaczniej pić więcej i trzymaj się w tym postanowieniu co najmniej 3 tygodnie. Następnie, gdy słodycze lub fast food są twoim słabym punktem ogranicz spożywanie ich od jednego lub dwóch razy w tygodniu. Takie stopniowe zmiany powtarzane przez minimum 21 dni stają się Twoim nawykiem.

Dobrym rozwiązaniem może być również rozpoczęcie współpracy z dietetykiem, który ułoży Ci indywidualny program żywieniowy i dostosuje się do Twoich potrzeb.

  • Trening

Osoby, które postanawiają, że zaczną trenować od Nowego Roku rezygnują już zazwyczaj w trzecim tygodniu stycznia. Podstawowy błąd to zbyt duża liczba jednostek treningowych, jeśli do tej pory każde popołudnie po pracy spędzałaś w domu lub ze znajomymi na herbacie czy piwie to teraz, gdy zaczynasz ćwiczyć nawet 5 razy w tygodniu Twój dotychczasowy harmonogram ulega ogromnej zmianie.
Jeśli wcześniej zupełnie nie trenowałaś, wybierz tylko jeden dzień w tygodniu, który poświęcisz na swój trening, najlepiej zawsze o tej samej godzinie.

Wybieraj taką aktywność fizyczną, którą lubisz. Lubisz pływać to idź na basen, nie szukaj szczęścia w siłowni. Trening ma być przyjemnością, musisz lubić to robisz. Masz się zmęczyć, ale jednocześnie się zrelaksować głównie mentalnie.

Częsty brak partnera treningowego, wiąże się ze spadkiem motywacji, wiele dziewczyn narzeka, że nie lubią trenować same. Namów koleżankę, kolegę, siostrę czy męża na trening, a jeśli oni również tylko szukają wymówek, umów się z trenerem na trening personalny.

Kolejnym problemem u osób zaczynających treningi na siłowni jest brak planu treningowego. Takie osoby są zagubione i zaczynają się szybko nudzić na treningach. Następnie zupełnie z nich rezygnują.

Ustal Realny Plan działania!

Nie zakładaj, że od razu schudniesz 10 kilogramów! Spadek wagi do 0,5 kg tygodniowo to bardzo dobry wynik, a przede wszystkim gwarancja nie wystąpienia efektu jojo.

Nie planuj, że przejdziesz na dietę, rzucisz palenia, alkohol i zaczniesz chodzić do Kościoła, to wszystko od 1 stycznia. Pamiętaj, że małe kroki stawiane jeden za drugim to gwarancja sukcesu.

Powodzenia!

Processed with VSCO with a4 preset

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *