BLOG

REST DAY, DLACZEGO JEST TAKI WAŻNY?

Rest day czyli dzień wolny od treningu!
Czy rzeczywiście jest taki ważny?

Nie jesteśmy robotami, każdy z nas potrzebuję chwili na odpoczynek i regenerację z resztą maszyny i roboty też są czasem wyłączane po to, żeby się nie przegrzały!
Wiele osób na początku swojej treningowej zajawki, chce ćwiczyć non stop. A co tam dla mnie 4 treningi na siłowni, 3 treningi biegowe, do tego zumba, praca na pełny etat, trójka dzieci w domu-pikuś. Serotonina i endorfiny buzują w całym organizmie, widać pierwsze efekty, lepsza kondycja, ładniejsza sylwetka, więc dorzucamy jeszcze jeden trening, a co! Na pewno mi nie zaszkodzi, a zawsze to więcej kalorii spalę.
Jak by tego było mało jedziemy na diecie 1000 kcal!

Tylko gdzie jest czas na regenerację? Takiego czasu zabrakło, bo przecież chcę schudnąć, mieć płaski brzuch do lata, wyglądać lepiej niż koleżanka z pracy, jestem mniej nerwowa i szczęśliwsza, gdy ćwiczę. Przecież tak lubię ćwiczyć, że mogę to robić codziennie, a nawet kilka razy dziennie!

DSC08382

Kiedyś też taka byłam, ale hola hola nie tędy droga…

W pewnym czasie, gdy Ty dajesz z siebie 100% coś zaczyna się psuć.
A to jakiś katar się przyplątał, znów masz ból głowy, zaraz przeziębienie, a później angina i antybiotyk. Chwilkę się podleczysz, ale i tak jeszcze chora idziesz na trening, bo przecież tyłek sam się nie zrobi. Później ból kolana, pleców pojawia się kontuzja i pytanie, jak to się stało?

A to właśnie tak-zabrakło rest day, czyli dnia wolnego od treningu!

DSC08332

Dlaczego warto robić rest day?

-pomaga w regeneracji mięśni, między innymi wtedy mięśnie mają okazję rosnąć
-zmniejsza się przez to prawdopodobieństwo do kontuzji, przeciążeń i urazów
-jest to czas na odbudowę brakujących składników takich jak glikogen-czyli paliwo dla mięśni
-,,wyciszenie” organizmu, dzięki temu nie mamy problemów z zaśnięciem
-jest mniejsza szansa, że aktywność fizyczna nam się znudzi i stracimy motywację

Jakie są najważniejsze elementy dobrego planu?

Dieta+trening+odpoczynek/regeneracja=sukces.

Jak wygląda mój plan?

W poniedziałek i wtorek ćwiczę na siłowni, a po treningu siłowym robię tylko 10 min interwałów, w środę mam zawsze wolne! W czwartek i piątek znów siłka i interwały. W weekend odpoczywam od siłowni, w tym czasie idę na dłuższy spacer, rower lub rolki czyli spędzam ten czas aktywnie i na świeżym powietrzu.

 

DSC08413

Czy wiesz, że każdy trening to pewnego rodzaju stres dla Twojego organizmu, Twoich mięśni i układu hormonalnego?
Dbaj o siebie!

 

Legginsy:
http://www.sklep.trecwear.com/trecgirl

3 przemyślenia nt. „REST DAY, DLACZEGO JEST TAKI WAŻNY?”

  1. Anka napisał(a):

    Nie tylko podczas treningu powinno się odpoczywać. Wiele osób bierze urlop po to, aby pracować, nadganiać zaległości w domu, w ogrodzie, w czymś tam jeszcze. Mi samej, żeby ogarnąć to co powinnam zrobić już dawno, przydałby się minimum tydzień urlopu…. Fakt, samo się nie zrobi. Tylko, że ta ambicja nas wykańcza – wolniej trzeba 🙂

    1. Natalia Tober napisał(a):

      Dokładnie, a tak trudno jest żyć wolniej 🙂

  2. D. napisał(a):

    Podsumowując… 🙂
    Trening obniża naszą wydolność, zmniejsza formę, wywołuje stres, a ten o zwiększonej objętości powoduje stany zapalne, czyli w skrócie eksploatuje nasz organizm (przy okazji podnosząc przemianę materii i przyspieszając pewne procesy naszego organizmu).
    Cały trik polega na tym, że po odbyciu treningu nasz organizm dostaje silny bodziec aby dokonać zmian – odbudowy i uzupełnienia energii (forma wraca do poziomu takiego jak przed treningiem) oraz nadbudowy (w końcu mieliśmy silny bodziec więc możliwe, że znów się on pojawi; forma rośnie powyżej początkowej). To właśnie ta mała nadbudowa sprawia, że nasze wyniki są coraz lepsze, a nasz organizm „uzbrajający się” do kolejnego treningu staje się coraz sprawniejszy.
    Dlatego odpoczynek po treningu jest sprawą kluczową – efekty naszej pracy zależą od niego tak samo jak od dobrze dobranego planu treningowego, a jego efektywność zwiększamy przez odpowiednią dietę (budulec, energia, witaminy, minerały itp), zdrowy sen (wysiłek niszczy nasze mięśnie, a wtedy mają okazję odrosnąć 🙂 ), pozytywne nastawienie, …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *